מתי הוא הזמן המושלם לאכול?

תזונה
מתי אתם אוכלים?🤔
כשאתם רעבים מעט? גוועים ברעב? או לפי זמן הארוחה ביום?
אחד האמצעים לבדוק את עצמנו הוא "סולם הרעב"!
באיזה שלב אתם אוכלים?🧐
שלב 1 – אוכלים, אבל בוודאות אין תחושת רעב.
שלב 2 – לא בטוחים אם רעבים.
שלב אופייני לאכילה רגשית מתוך שעמום, עייפות, אכילה חברתית, פיתוי כי האוכל מריח טוב ומגרה.
שלב 3 – רעב נעים, בשליטה – זה השלב המומלץ בעיניי לאכילה!
בו נדע לבחור נכון מה לאכול🤩🍏🍓🍊🥦🍉🌽.
שלב 4 –אנחנו מאוד רעבים אבל עדיין בשליטה.
יכולים לחכות עוד קצת ולבחור מה לאכול.
שלב 5 – רעב עז, אני חייב/ת לאכול עכשיו! בשלב זה חשים עצבנות, חושבים רק על אוכל.
השלב הזה מתאפיין באכילה מוגזמת ובחירות פחות נכונות ובריאות לגוף שלנו.
המטרה של הכלי הזה היא בדיקה עצמית.
באופן מכוון להכניס ספק ושאלות – האם זמן האכילה כעת נכון לי?
האם אני אוכל/ת מהסיבה הנכונה?
באופן כללי השאיפה היא לדעת לאכול יחסית בזמן הנכון.
למה זה חשוב?
אכילה בזמן של רעב מוגבר או "התקף רעב" תהיה פחות בריאה ופחות "נשלטת" מבחינתנו.
ניר שניידר תזונאי ספורט.

אולי יעניין אותך עוד...

סרטון חדש בערוץ לתזונת ספורט! איך למדוד אחוזי שומן בדרך הכי קלה ופשוטה שיש! מה ההבדל בין הרזייה וירידה איכותית…

למה כדאי לכם ללכת? זה לא סוד שהייתי בעבר אלוף ישראל בשחייה וגם שחיתי בנבחרת בקולג' בארה"ב, אבל כאשר אני…

  3 דברים שאתם חייבים לדעת על פירות קיץ? 1. מלון – הפתעת השנה! – יש בו פי 4 יותר…